HIZLI ERİŞİM İLETİŞİM

Uzaktan Eğitime İlişkin Önemli Duyuru

Uzaktan Eğitime İlişkin Önemli Duyuru

Nişantaşı Üniversitesi’nin Değerli Öğrencileri,

13.03.2020 tarihinde Yükseköğretim Kurulu tarafından paylaşılan Koronavirüs (Covid 19) Bilgilendirme Notu kapsamında Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında Koronavirüs Hastalığına (Covid-19) karşı alınacak tedbirlerin görüşüldüğü toplantıda alınan karar gereğince ülkemizdeki bütün yükseköğretim kurumlarında 16 Mart 2020 tarihinden itibaren 3 hafta süreyle eğitime ara verilmiştir.

18.03.2020 tarihinde YÖK Başkanı Prof.Dr. Yekta Saraç tarafından üniversitelerde verilecek olan uzaktan eğitime ilişkin açıklamada “23 Mart 2020 Pazartesi uzaktan eğitim kapasitesine sahip olan bütün üniversitelerde dijital imkânlar ile uzaktan öğretim sürecinin başlayacağı” belirtilmiştir. Bu kapsamda 23 Mart 2020 Pazartesi tarihi itibari ile üniversitemizdeki teorik derslere; dijital imkânlar ve uzaktan öğretim yöntemleri kullanılarak Nişantaşı Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi denetiminde mobil cihazlardan ve PC üzerinden erişilebilen Sanal Kampüs Platformu (sanalkampus.nisantasi.edu.tr) üzerinden mevcut kullanıcı adı (Öğrenci Numaranız) ve şifreniz (TC kimlik numaranız) ile giriş yaparak erişebileceksiniz. Sizler için hazırlanmış olan derslerimizin bazıları senkron (çevrimiçi) bazıları ise asenkron (çevrimdışı) olarak sizlere sunulacaktır. “Senkron Dersler” çerçevesinde öğrenci ve akademisyenler farklı fiziksel mekanlarda bulunsalar dahi sanal kampüs platformu üzerinden sizler akademisyenlerimize anlık soru sorabilecek, sunum yapma ve tartışma platformunu kullanabileceksiniz. Aynı zamanda bu senkron dersler kayıt altına alınacak olup, öğrencilere sanal kampüs platformu üzerinden ilgili dersi tekrar etme imkânı sunulmuş olacaktır. Asenkron derslerimiz ise akademisyenlerimiz tarafından videoya alınmış olacak olup sizler bu ders içeriklerine kendi belirlediğiniz zamanlarda ulaşabileceksiniz. Uygulama dersleri ile ilgili program ve açıklamalar ilerleyen günlerde sizlerle paylaşılacaktır.

Asenkron dersler ders programında belirtilmiş olduğu günden itibaren sizlere sunulmuş olacak olup, senkron ders programı 22 Mart 2020 Pazar günü web sitemiz üzerinden paylaşılacaktır. Süreç boyunca her türlü teknik destek ile ilgili [email protected] adresi sizlere yardımcı olacaktır.

 

Dear Students,

In the information note delivered by Higher Education council on March 13, 2020, a decision to suspend the higher education for three weeks starting from March 16, 2020 has been taken at the meeting under the presidency of President Recep Tayyip Erdogan named Coronavirus (COVID-19) in where pre-cautions against the COVID-19 were discussed. The President of Turkish Higher Education Council Professor Sarac stated that the distance learning would start with digital opportunities in all universities with a distance education capacity on Monday, March 23, 2020.

Based on the decisions mentioned above, the Senate of Nisantasi University has taken following decision No. 2020/08 regarding distance learning on a meeting on March 20, 2020.

Nisantasi University Distance Education Center will be serving the theoretical courses in your program using digital facilities and distance teaching methods. The courses will be available both on your mobile devices and PCs.

You will attend these courses either on-line (synchronous) or off-line (asynchronous). A schedule will be announced on the web site and also will be sent to you by email. New lectures will be uploaded and be available in every week.

The decisions taken are outlined as below;

• Online courses are the real time courses where you should be available online at the time of the lecture being offered. You will be able to discuss the topic and raise your questions to your professor in your virtual class.

• Offline courses will be uploaded to virtual distance learning platform as videos and lecture notes for your course on the day of your lecture in your weekly schedule and you will be able to watch them at any time you like.

• Please, do not worry if you have challenges in being online at the time of synchronized course due to some technical or internet related problems and be noticed that since these online courses are recorded, saved and uploaded to the system, you have the opportunity to access these courses as offline later.

• Since the nature of practical courses is not appropriate for distance learning platform, they will be compensated and offered in an intensified period later. Regarding the intensified make-up classes for practical courses, announcement explaining the details, procedures and the calendar will be notified later. Please, keep following our website and your e-mail boxes for later announcements and instructions.

• Offline courses will be available to you on the day of your course in your weekly schedule. The schedule of online courses will be shared on our website on Sunday, March 22, 2020.

Here's how you can access your courses at our virtual campus platform:

1. You can access the site either below link given; https://www.nisantasi.edu.tr/index-en.html

then by clicking on “DISTANCE EDUCATION” box in the middle of the page.

or by clicking on the following link;

https://sanalkampus.nisantasi.edu.tr/Account/LoginBefore

2. Type your username (Your student number)

3. Type your password (Your Foreign ID number issued by Migration Office)

4. You are able to select your course and start learning. That’s all. For any type of technical problems, please, send an e-mail to [email protected]

 

Let’s meet at our Virtual Campus on Monday!



23.03.2020