HIZLI ERİŞİM İLETİŞİM

Geleneksel yerine ‘harmanlanmış’ eğitim



“Korona salgını ile bir dönem bitecek başka bir dönem başlayacak” diyen Nişantaşı Üniversitesi kurucu başkanı Levent Uysal eğitimde ve öğretimde yaşanacak değişimleri yorumladı.

Artık geleneksel sınıf ortamının, ezber ve sınavları destekleyen sistemin geleceği üretecek nesli yetiştirmede yetersiz kaldığını söyleyen Uysal, “Sistem, düne takılıp kalmış durumda. Bundan sonra, tamamen uzaktan eğitim olacak diyemeyiz ama sanal ve örgün eğitimin bir bütünü olan ‘harmanlanmış (blended) öğrenme modeli’ yaygınlaşacaktır” dedi. Bu modelle birlikte hem yüz yüze eğitimin hem de web tabanlı eğitimin pozitif yanlarından faydalanılabileceğini belirten Uysal, Erasmus ve Exchange gibi öğrenci programlarına katılımın da azalacağına dikkat çekti.

HARMANLANMIŞ ÖĞRETİM YAYGINLAŞACAK

Geleneksel eğitim modelinin, başarı ölçütlerinin test edildiği bir dönem bu. Artık geleneksel sınıf ortamı, ezber ve sınavları destekleyen sistem ne yazık ki geleceği üretecek nesli yetiştirmede yetersiz çünkü onları dinlemiyor ve anlayamıyor. Tüm dünya muazzam bir hızda değişiyor ama eğitim sistemi ne yazık ki bu değişime oranla çok çok durağan. Sistem, düne takılıp kalmış durumda. Oysa her şeyin değişiyor olduğu gibi, gençliğin öğrenme biçimleri, algısı, bakış açısı, beklentileri de değişiyor. Ancak bundan sonra, teknoloji imkan veriyor diye tamamen uzaktan eğitim olacak diyemeyiz, bu da mümkün değil çünkü tüm dersler ve yetiler buna uygun değil. Bazı bilgilerin ve yetilerin deneyimlenerek kazanılması da gerekiyor. Bu sebeple daha çok sanal ve örgün eğitimin bir bütünü olan ‘harmanlanmış (blended) öğrenme modeli’ yaygınlaşacaktır. Bu modelle birlikte hem yüz yüze eğitimin hem de web tabanlı eğitimin pozitif yanlarından faydalanmak da mümkün.

HER YIL BİNLERCE ÖĞRENCİ YURTDIŞINA ÜNİVERSİTE EĞİTİMİNE GİDİYOR

Erasmus ve Exchange gibi programlar dahil, yurtdışı gidiş ve gelişleri azalacaktır ve belli bir süre artış görülmeyecektir. Bu yalnızca gidişi değil, dediğim gibi gelişleri de kapsıyor. Burada önemli olan, öğrencilerimizin yurtdışına eğitime gitmesi değil, dönme motivasyonlarını kaybetmemeleri. Elbette herkes gidip öğrenmeli, bilgilerine ve deneyimlerine yenisini katmalı, yeni kişilerle tanışmalı, eğitim modelleri görmeli, iş alanını geliştirmeli ancak tüm bunları geri dönüp kendi ülkesine fayda olarak katabilmesi için gereken motivasyon ona sağlanmalı ve desteklenmeli.

Yayınlanma Tarihi: 12.04.2020