HIZLI ERİŞİM İLETİŞİM

Satışları arttırmada ‘vitrin tasarımı’ etkisi



Moda tüketicisinin seçimlerini etkileyen en önemli faktörlerin başında mağaza vitrinleri ve reyon tasarımları yer alıyor. Bu noktada doğru bir vitrin ve reyon dizaynı, adeta sessiz birer satış elemanı gibi görev yapıyor. Bu noktada doğru vitrin tasarımının önemine dikkat çekmek isteyen Nişantaşı Üniversitesi Tekstil ve Moda Tasarım Bölümü öğrencileri Öğr. Gör. Ferhat Dumanlı öncülüğünde ‘Görsel Mağazacılık Öğrenci Sergisi’ düzenledi.

Türkiye’nin ilk vitrin sergisini Nişantaşı Üniversitesi’nde düzenlediklerini belirten Öğr. Gör. Ferhat Dumanlı iyi bir vitrin tasarımının nasıl olması gerektiğini anlattı. “Globalleşen dünyada birçok şeyin değiştiği gibi tekstil ürünleri de vitrinler de değişime uğradı. Özellikle vitrin tasarımı müşterilerle bağ kurulmasına, onları mağazanın içerisine çekmede çok önemli bir yere sahip. İyi bir vitrin tasarımında ne çok fazla ne de çok az ürün olmalı. Kullanılan materyaller için de aynı durum söz konusu. Hepsinin belirli bir ölçüsünün olması gerektiğini söyleyebiliriz. Ama vitrinlerde mutlaka müşterinin dikkatini çekerek onu içeri yönlendirecek görsel tasarımlar yapılmalı” dedi.

“GETİRİSİ YÜKSEK BİR MESLEK”

Görsel mağazacılık ve vitrin tasarımının zevkli ve yüksek getirisi olan bir iş olduğunu da vurgulayan Öğr. Gör. Ferhat Dumanlı, “Yabancı markaların Türkiye pazarına girmesi ile bu alanda bir değişim yaşandı. Mağazaların sayısı arttıkça da bu alanda vitrin tasarım uzmanı ihtiyacı da arttı. Bu işi yapmak isteyenlerin kesinlikle yaratıcılığının yüksek olması gerekmekte. Çok iyi bir gözlemci olup etraftaki her şeyden bir konsept üretmeliler. Bu işin bir sanat çalışması olduğunun farkında olmaları da gerekir. İşini severek ve gönülden yapabilirlerse de bu alanda başarılı olacaklardır” diye açıklamada bulundu.

Sergi 9 Ocak Perşembe gününe kadar Sanat Tasarım Fakültesi Sergi Alanı’nda gezilebilecek.

Yayınlanma Tarihi: 06.01.2020
Görüntülenme: 512